Pravice in dolžnosti pacientov

Pacientove pravice

Podrobnejši opis pravic vam je na voljo v brošuri, ki jo je izdalo Ministrstvo za zdravje: http://www.mz.gov.si/fileadmin/mz.gov.si/pageuploads/zlozenke__periodika_2008/ZPacP2008.pdf

Dolžnosti pacientov

Za doseganje kakovostne in varne zdravstvene oskrbe je pacient dolžan:

Kako ravnati v primeru, ko menite, da so bile vaše pravice kršene

Na osnovi Zakona o Pacientovih pravicah so bila sprejeta Navodila o pravici pacienta do seznanitve z zdravstveno dokumentacijo in Postopku prve obravnave kršitve pacientovih pravic.

Prizadevamo si, da se vsi nesporazumi in nerazumevanja do katerih lahko pride med zdravstveno oskrbo in se odražajo kot nezadovoljstvo pri izvajanju zdravstvene oskrbe ali kot nezadovoljstvo z odnosom zdravstvenega delavca ali sodelavca, poskušajo rešiti takoj, ko menite, da je do takšnega ravnanja prišlo.

V kolikor domnevnega nesporazuma ni mogoče rešiti na ravni specialistične ambulante, lahko zahtevo za prvo obravnavo kršitve pacientovih pravic vložite pri pristojni osebi. Pristojna oseba za reševanje prve zahteve za obravnavo kršitve pacientovih pravic v Sonomed d.o.o. je Alenka Senica Kirn, dr.med., spec. radiolog. 

Zahteva se lahko:

‐ vloži osebno v UZ ambulanti v  ZD Zagorje, cesta zmage 1, Zagorje,

‐ pošlje po pošti na naslov: Sonomed d.o.o., Cesta Adama Dušaka 6, 1430 Hrastnik,

‐ odda v nabiralnik družbe  Sonomed d.o.o. v Zagorju (v pritličju, pred vhodom v ambulanto).

Za vložitev pisne zahteve so pacientom na razpolago obrazci v ambulanti.

Zahteva za prvo obravnavo domnevne kršitve mora biti vložena v zakonsko določenih rokih.

Postopek za drugo obravnavo kršitve pacientovih pravic:

Če v okviru postopka prve obravnave domnevne kršitve pacientovih pravic ni sklenjen dogovor o načinu rešitve spora, pristojna oseba pacienta pouči o možnosti vložitve zahteve za drugo obravnavo domnevne kršitve pacientovih pravic pri Komisiji Republike Slovenije za varstvo pacientovih pravic, ki o zahtevi odloči skladno z določbami Zakona o pacientovih pravicah.

Zastopniki pacientovih pravic

Pacientom so pri uveljavljanju njihovih pravic na voljo tudi zastopniki pacientovih pravic.

Za področje Ljubljane in okolice so zastopnice pacientovih pravic:

Duša Hlade Zore

Mojca Mahkota

Melina Omrzel Petek

Zaloška 29 ( v prostorih Nacionalnega inštituta za javno zdravje)

1000 Ljubljana

Tel. številka: 01/ 542 32 85

E-pošta: dusa.hlade-zore@nijz.si

Uradne ure:

ponedeljek od 8:00 do 15:00

torek od 8:00 do 13:00 

Prostori Nacionalnega inštituta za javno zdravje, Območna enota Ljubljana,

Zaloška 29 (v prostorih Nacionalnega inštituta za javno zdravje)

1000 Ljubljana

Tel. številka: 01/ 542 32 85

E-pošta: mojca.mahkota@nijz.si

Uradne ure:

torek od 13:00 do 19:00

sreda od 8:30 do 14:30 

Novi dom 11 (v prostorih Nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hrano, OE Hrastnik)

1430 Hrastnik

Tel. številka: 03/ 56 46 471

E-pošta: melina.omrzel-petek@nijz.si

Uradne ure:

ponedeljek od 14:00 do 20:00

torek in sreda od 17:00 do 20:00 

Ostali zastopniki pacientovih pravic so vam dostopni na spletni strani Ministrstva za zdravje.